Van tempels tot rafting - Reisverslag uit Banjar Tengah Kauh, Indonesië van Marlijn - WaarBenJij.nu Van tempels tot rafting - Reisverslag uit Banjar Tengah Kauh, Indonesië van Marlijn - WaarBenJij.nu

Van tempels tot rafting

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

25 April 2014 | Indonesië, Banjar Tengah Kauh

Lieve vriendjes en familie,

Het spijt me dat ik zo lang heb gewacht met mijn tweede reisverslag! Ik ben zo druk met niks doen dat het er helemaal bij in is geschoten. Ik zal hier even een kort samenvatten wat ik de laatste paar weken heb gedaan.

Aangezien Ibu en Pakmade(eigenaren van ons huis) het altijd leuk vinden om op brommertocht te gaan hebben we dat natuurlijk gedaan! De eerste keer zijn we naar Tanah Lot geweest, dit is een prachtige tempel in de zee. Aangezien Pakmade had gezegd dat de tempel ongeveer een uur rijden was vonden wij het allemaal wel prima. Maar toen kwamen we erachter dat de tempel zo'n 2 uur rijden was, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. Nadat we bij de tempel waren zijn we naar enorme rijstvelden gegaan genaamd Jatiluwih, het was zo immens dat ik heel even het gevoel had in een film rond te lopen! In totaal hebben we 5 uur met ons gat op de brommer gezeten en toen we thuis aankwamen was al het gevoel eruit gedrukt. Maar desalniettemin was het een super dag en hebben we prachtige plekken gezien!

De tweede brommer was naar de waterval Git Git en de tempel Bratan geweest. Het heeft de hele dag geregend en wij als "echte" toeristen stapten op een brommer zonder regenjas met onze korte broekjes en hemdjes aan. Depo(vriend van Ibu en Pakmade) is zowat gestorven van de kou en liep klappertandend met ons mee. We waren blij dat we eindelijk de prachtige watervallen konden zien en keken uit naar de prachtige route. Eenmaal aangekomen bij de waterval, was het toch wat minder dan verwacht. We keken elkaar allemaal aan met een blik van: Zijn we hier nou zo lang voor wezen rijden in de stortregen?! Op de terugweg gingen we lang Bratan wat een prachtige tempel in een meer is. Echt de moeite waard om te zien!

Afgelopen zondag zijn we wezen raften en dat was echt heeeeel erg leuk! De rivier was echt heel mooi met kleine watervallen aan de zijkant en heel veel bomen langs de rivieren.

Voor de rest is alles helemaal goed, ook het lesgeven. Soms is het een beetje saai maar de kinderen zijn superlief dus dat maakt een hele hoop goed :). Over 2 weken vlieg ik in mijn eentje naar Bangkok waar mijn Thaise avontuur gaat beginnen, toch wel spannend soms! En ik hoop binnenkort foto's op het internet te kunnen zetten.

Kusjes vanuit Bali

  • 29 April 2014 - 12:49

    Janneke:

    Ha Mar,

    Leuk om te lezen

  • 30 April 2014 - 23:43

    Yolan:

    Hoi Mar....leuk om lezen!!! Al bijna naar Thailand...leuk en spannend.xx en liefs, Yolan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 3934

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 25 Juni 2014

Bali en Backpacken

Landen bezocht: